top of page

דף הבית > מאמרים

מאמרים נוספים

איך עובד ספר אלקטרוני?

קורא ספרים אלקטרוני, בניגוד לטאבלטים או סמארטפונים למינהם, הוא בעל מסך העובד על טכנולוגיה אלקטרופורטית (דיו אלקטרוני). באמצעות טכנולוגיה זו המכשיר מטביע את האינפורמציה על המסך וכך התמונה נשארת סטטית ואינה מרצדת. מדובר ביתרון בולט, שכן, כך מאפשר המכשיר קריאה ממושכת מבלי לגרום נזק לעיניים. בנוסף, מסכי דיו אלקטרוני מאפשרים קריאה מול אור השמש החזק בניגוד למכשירים עם מסך LCD כמו טאבלטים, בהם הקריאה מול השמש היא קשה ואף בלתי אפשרית.

אז כיצד פועלת טכנולוגית הדיו האלקטרוני? ובכן, טכנולוגיה זו עושה שימוש במיליוני מיקרו-קפסולות זעירות שקוטרן דומה לקוטר של שערה אנושית. קפסולות אלו כוללות בתוכן שני סוגים של חלקיקים זעירים: חלקיקים בצבע שחור בעלי מטען שלילי, וחלקיקים בצבע לבן בעלי מטען חיובי. יצירת שדה חשמלי שלילי תגרום לחלקיקים הלבנים להגיע אל חלקה העליון של הקפסולה, בעוד שיצירת שדה חשמלי חיובי תגרום לחלקיקים השחורים להגיע. כך, על ידי יצירת שדות חשמליים שונים בחלקים שונים של המסך, מפיק הדיו האלקטרוני את תצוגת הטקסט.

כיצד המיקרו-קפסולות תורמות להצגת הטקסט? כל מיקרו-קפסולה מייצגת למעשה פיקסל אחד. כאשר יוצרים שדה חשמלי חיובי, החלקיקים השחורים נעים אל חלקה העליון של הקפסולה מה שיוצר פיקסל שחור. על ידי שליטה על מספר גדול של פיסקלים בדרך זו, ניתן להציג על המסך טקסט או אפילו תמונות.

איך עובד ספר אלקטרוני

אחד היתרונות הבולטים ביותר של טכנולוגית הE-Ink הוא החסכון בחשמל. מכשירים אלקטרופורטים צורכים אנרגיה חשמלית רק בכדי להציג את הטקסט על המסך, לאחר מכן צריכת האנרגיה הינה אפסית. זהו יתרון משמעותי עבור קוראי הספרים האלקטרוניים שכן כך הסוללה מספיקה לשבועות רבים ללא צורך בהטענה.

bottom of page