top of page

דף הבית > מאמרים

מאמרים נוספים

קריאה בעברית בקורא ספרים אלקטרוני- המדריך המלא

קוראי הספרים האלקטרוניים הגיעו לישראל לפני כשמונה שנים. באותם ימים, קוראי ספרים אלה לא תמכו בשפה העברית ולכן שוק הספרים האלקטרוניים בארץ התבסס בעיקר על קוראי רוסית ואנגלית. אולם, בשנים האחרונות חל שינוי כאשר הצטרפו לשוק ספרים אלקטרוניים אשר תומכים בשפה העברית וחלקם אף מגיעים עם ממשק משתמש מלא בעברית. מהן ההגבלות של קריאה בעברית בספרים אלקטרוניים? איזה קוראי ספרים מותאמים לקריאה בעברית? איפה קונים ספרים דיגיטליים בעברית? כל המידע על ספרים אלקטרוניים בעברית במקום אחד.

מהן ההגבלות של קריאה בעברית בספרים אלקטרוניים?

הקריאה בעברית בספרים אלקטרוניים מתרחשת רובה במסגרת אפליקציות מיוחדות וזאת בעקבות מגבלות של זכויות יוצרים. אפליקציות אלה מגנות בעזרת סיסמא על הספרים מפני העתקה והפצה. קיימים ספרים "משוחררים" אותם ניתן לקנות ולהוריד מבלי להשתמש באפליקציה, אך הם בדרך כלל ספרים ישנים ומספרם לא גדול. נוחות הקריאה דרך אפליקציות משתנה בהתאם לסוג האפליקציה אך על פי רוב מדובר בקריאה נוחה ויחסית פשוטה. ובכל זאת, חשוב לזכור כי קריאה מאפליקציות שונה מקריאה רגילה דרך מערכת ההפעלה של הספר האלקטרוני. כאשר קוראים דרך האפליקציה, הגדרות הקריאה מוגבלות ולא ניתנות לשליטה חופשית. ואילו קריאה רגילה ללא האפליקציה, מאפשרת לקבוע את כל ההגדרות כגון גודל הגופן, מרחק בין שורות, לחיצה על לחצני המכשיר וכו' באופן מדוקדק ועל פי טעמו האישי של הקורא.

מהו קורא הספרים האלקטרוני המותאם ביותר לקריאה בעברית?

קורא הספרים המותאם ביותר לקריאה בעברית הוא Boox Nova 3+ מבית Onyx. קורא ספרים זה הוא מבוסס אנדוראיד 10, בעל ממשק משתמש מלא בעברית, תומך ברוב הפורמטים הקיימים (כולל בפורמט Mobi של קינדל) וזכרון האחסון 32gb. ספרים אלקטרוניים אחרים, כמו קינדל למשל, פחות מתאימים לקריאה בעברית מכיוון שאין בהם אפשרות להורדת אפליקציות. בקינדל ניתן לקרוא אך ורק ספרים חופשיים בפורמט Mobi. ניתן להשיג ספרים אלה במגוון חנויות של ספרים דיגיטליים אך כמות הספרים הזמינה היא לא גדולה במיוחד וספרים אלה הם בדרך כלל ישנים יותר. ספרים חדשים, שזה עתה יצאו לאור, ניתן לקרוא רק דרך אפליקציות. כמו כן, בספרים כמו קינדל וקובו אין ממשק משתמש בעברית.

איפה קונים ספרים דיגיטליים בעברית?

קיימות מספר חנויות ישראליות עיקריות העוסקות במכירה של ספרים דיגיטליים בעברית. לפניכם הרשימה המלאה:

  1. "עברית | E-vrit"- החנות הגדולה והוותיקה ביותר של ספרים דיגיטליים. חנות זו היא בעלת המאגר הגדול והמגוון ביותר וניתן למצוא בה אלפי ספרים ובניהם גם ספרים חדשים שזה עתה יצאו לאור. כמו כן, חשוב לציין ש"עברית" היא אחת מהאפליקציות המוגנות ביותר מבחינת זכויות יוצרים (לכן סופרים רבים בוחרים למכור דרכה את ספריהם) ולכן הקריאה בה דרך קורא ספרים אלקטרוני יכולה להיות פחות נוחה מאפליקציות אחרות שהן חופשיות יותר.

  2. "גטבוקס | Getbooks"- החנות "גטקבוקס" של סטימצקי מציעה מבחר גדול של ספרות עברית וספרות מתורגמת והכל במחירים הוגנים ביותר. החנות גם מציעה מגוון לא קטן של ספרים חינמיים וגם ספרים שנשלחים ישירות לקינדל שלכם.

  3. "אינדיבוק | Indiebook"- חנות ספרים עצמאית בה תמצאו מגוון רחב של ספרים מודפסים ודיגיטליים במחירים הוגנים. "אינדיבוק" שמה דגש על תגמול הסופרים והמוציאים לאור וגם היא מוגנת מאוד מבחינת זכויות היוצרים.

  4. "בוקסילה | Booxilla"- ב"בוקסילה" תמצאו אלפי ספרים דיגיטליים בעברית של מגוון הוצאות לאור.

  5. "מנדלי מוכר ספרים ברשת"- אם אתם רוצים לקרוא מקורא הספרים האלקטרוני שלכם בצורה חופשית וללא צורך באפליקציות, "מנדלי מוכר ספרים" היא ללא ספק בחירה מצויינת. החנות מציעה את המגוון הגדול ביותר של ספרים דיגיטליים חופשיים ברשת. באתר קיימת אפשרות לקניית הקובץ החופשי בפורמט Epub / Mobi (לקינדל). לאחר הקנייה אתם מורידים את הקובץ ומשם אתם מעבירים אותו לקורא הספרים האלקטרוני שלכם ונהנים לקרוא אותו ללא מגבלות האפליקציה.

אחרי שקונים את הספר, איך מעבירים אותו לקורא הספרים האלקטרוני?

ספרים במסגרת האפליקציה-

אם קניתם את הספר דרך "עברית", "גטבוקס", "אינדיבוק" או "בוקסילה" סביר להניח שמדובר בספר מוגן שניתן לקרוא בו רק במסגרת האפליקציה.

להלן השלבים להעברת הספר לקורא ספרים האלקטרוני שלכם: 1. הורידו את האפליקציה הרלוונטית לקורא הספרים האלקטרוני שלכם. 2. פתחו את האפליקציה והכניסו את שם המשתמש והסיסמא שאיתם קניתם את הספר. 3. הכנסו לספרייה באפליקציה שם תוכלו למצוא את הספר שקניתם.

ספרים חופשיים-

אם קניתם ב"מנדלי מוכר ספרים" סביר להניח שקניתם ספר שניתן לקרוא בו ללא צורך באפליקציה. להלן השלבים להעברת הספר לקורא האלקטרוני שלכם: 1. לאחר הקנייה, הורידו את הספר למחשב שלכם בקובץ Epub או Mobi. 2. חברו בעזרת כבל את הספר האלקטרוני שלכם אל המחשב. 3. העבירו את הקובץ מהמחשב אל הספר האלקטרוני שלכם. 4. פתחו את הספר שקניתם מהספרייה הראשית בקורא הספרים האלקטרוני שלכם ותהנו מקריאה חופשית ונוחה.

bottom of page